Punctul din Inima
Principală | Materiale de studiu | Înregistrare | Logare
 
Vineri, 19-10-2018, 11:23
Bine aţi venit Vizitator | RSS
Meniu site
Categoriile sectiunii
Articole [49]
Zohar [20]
Intentii [5]
5 minute de lumina [18]
Shamati [2]
Articole Baal HaSulam
Noutati
Forma intrarii
Retele Sociale
Principală » 2012 » Iunie » 11 » Geneza -El a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară -א
16:22
Geneza -El a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară -א

El a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară

1.Când Regele a vrut să emane şi să creeze lumile, scânteia dură a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară. A cioplit o cioplitură, înseamnă plecarea şi restricţia Luminii care a lăsat un loc liber şi gol de Lumină. Este considerată o cioplitură, fiindcă înainte de Creaţie, „Lumina Superioară a umplut înteaga realitate”. Şi când El a vrut să creeze lumile, El a făcut o cioplitură în Lumina Superioară care a restricţionat şi respins Lumina din jurul lui Malhut. Cu acea cioplitură, a fost făcut un loc pentru toate lumile, o scânteie, o scânteie de foc, Kaşiut (tăria), forţa de Din (Judecător) dur în Kli-ul (Vasul) lui Malhut pentru care Lumina din jurul lui Malhut a fost restricţionată şi îndepărtată.

Când Lumina a vrut să iasă şi să fie revelată, scânteia, în care este puterea Dinim (Judecătorilor) şi care este numită „culori”, a lovit expansiunea Luminii Superioare şi expansiunea a fost împinsă înapoi. Din presiune şi lovire, acele lumini fine ies afară şi par una împreună cu expansiunea Luminii Superioare. Acele lumini fine sunt numite Or Hozer (lumina reflectată), şi expansiunea Luminii Superioare este numită Or Yaşar (lumina directă). Apoi, acea scânteie dezvăluie în ele culori, o schimbare de grade, şi ele toate sunt pictate împreună, amândouă, Or Hozer şi Or Yaşar, în patru culori – roşu, alb, verde şi negru. Acestea sunt cele patru grade, Hohma, Bina, Tiferet şi Malhut.

Acea scânteie urcă într-o iluminare de jos în sus, numită Roş (cap) şi coboară printr-o inversare a iluminării să ilumineze de sus în jos numită Guf (Corp). Acea scânteie este numită „scânteia dură”. Acea scânteie a corectat şi loveşte toate plantaţiile iluminărilor şi spune fiecăreia „Creşti!”. Asta este, din bătaia ei în expansiunea Luminii Superioare, după cum s-a spus, ies toate nivelele tuturor gradelor în lumi şi ea măsoară dimensiunea fiecărui grad în parte.

Scânteia dură este scânteia care loveşte la expansiunea Luminii Superioare, ridică Or Hozer şi o îmbracă. Toate gradele sunt născute şi apar din acea lovitură, şi este vorba de puterea de Ţimţum în Kli-ul de Malhut (Restrângerea în vasul de Malhut), să nu primească Lumina Superioară. Asta s-a instituit de asemenea mai târziu, în grosimea Masah-ului, numită „fântână”. Însă, aici este vorba despre începutul apariţiei scânteii dure din Ein Sof (Infinit) care încă nu a fost înzestrată cu Masah, mai degrabă este forţa de Din (Judecată) cea care a cauzat restricţia Luminii de la Kli-ul de Malhut.

Scânteia dură a apărut şi a fost făcută înăuntrul la cea mai ascunsă dintre toate care sunt ascunse – din Ein Sof, ultima fază de Ein Sof, Malhut de Ein Sof, o formă care este considerată primară. Asta este, forma de Din era încă amorfă, complet imperceptibilă. Scânteia dură era verticală şi a fost presată într-un cerc, adică la centrul cercului care este ca un inel. Nu era nici alb, nici negru, şi nici roşu sau verde.

Explicaţie: „Înainte ca emanaţiile să fie emanate şi creaturile să fie create, Lumina simplă, Superioară, a umplut întreaga realitate. Şi acolo nu era niciun gol” pentru existenţa a ceea ce s-a emanat şi s-a creat. „Şi nu era o astfel de parte ca Roş (Cap, început) sau Sof (Sfârşit), ci totul era Lumină simplă, egală într-un singur chip (asemănare) şi numită „Lumina de Ein Sof” (Infinit). Şi când peste simpla Lui voinţă a venit dorinţa să creeze lumile şi să emane emanaţiile”, scânteia dură a ieşit, forţa Din care a fost dezvăluită în Malhut ieşită din Ein Sof, şi a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară. Astfel, Lumina a fost restricţionată şi a plecat din interiorul Kli-ului de Malhut şi din jurul ei. Acea plecare a Luminii este numită „cioplirea Luminii Superioare” pentru că a fost făcut acolo un spaţiu golit de Lumină. Şi în spaţiul gol, au apărut ulterior toate lumile şi tot ceea ce este în ele.

Şi fiindcă scânteia dură, forţa Din, a apărut şi tocmai a fost formată în ultima fază (Bhina) de Ein Sof, încă nu a fost capabilă să descopere vreun Din în ea ci doar o rădăcină din care toţi Dinim (Judecăţile) s-au extins mai târziu şi au venit în lumi. Dar în ea însăşi, a fost într-o formă brută, amorfă, fiindcă nicio formă de Din nu apăruse încă în ea. La fel, locul restrâns, spaţiul gol din care Lumina a plecat, a fost de asemenea într-o singură asemănare, fiindcă nicio formă de Din nu a fost deloc evidentă acolo şi asta s-a numit „formă rotundă”. Forţa Din a fost fixată la centrul cercului, în punctul din mijloc, unde este ca o axă în jurul căreia gravitează toate lumile, pentru a o diminua şi a o corecta.

De asemenea, în acest loc nu a fost nicio culoare fiindcă culorile sunt considerate Dinim care induc schimbări în grade, şi niciun Din nu a fost încă evidenţiat acolo. Zohar-ul spune „nici alb” fiindcă alb indică Lumina de Hohma în care nu există nicio culoare şi Dinim. Şi fiindcă Lumina a plecat şi a fost restricţionată de acolo, atunci nu este niciun alb acolo. Dar fiindcă Lumina a plecat este o altă culoare acolo – negru – care indică absenţa Luminii. Dar el spune că nu există nici niciun negru acolo, „nici roşu”, culoarea de Bina, „sau verde” culoarea de Tiferet.

Când el a măsurat nivelul, el a făcut culorile să ilumineze locul şi cioplitura, fiindcă după Ţimţum (Restrângere) şi cioplire, o linie de Lumină a prelungit expansiunea ei de la Lumina de Ein Sof în locul vacant. Capul (Roş) superior al expansiunii se extinde din Ein Sof însăşi şi-l atinge, şi sfârşitul expansiunii a fost în locul (spaţiul) scânteii dure care stă în punctul din mijloc, la centrul cercului. Este aşa, fiindcă scânteia dură deţine Lumina Superioară de la trecerea prin ea, deci Lumina s-a terminat acolo.

Expansiunea liniei Luminii conţine în ea patru culori: Hohma, Bina, Tiferet şi Malhut. Ele iluminează în locul restricţionat, după cum a fost spus că el a măsurat nivelul, a făcut culorile să ilumineze în acest loc şi în cioplitură, pentru că în timpul expansiunii liniei Luminii au fost făcute culorile să ilumineze în acest loc. Dar înainte de asta, nu a fost deloc, nicio culoare în locul restricţionat.

Se ştie că sunt două acţiuni în scânteia dură: 1) Zivug de Hakaa (cuplare din lovitură) din care se extind toate gradele. Această opraţiune este în Malhut de Roş, care înalţă Or Hozer de jos în sus, dând naştere la zece Sfirot de Roş (Cap), şi se intoarce să ilumineze de la ea şi jos, dând naştere la zece Sfirot de Guf. 2) Actul de la sfârşitul fiecărui grad. Este aşa, pentru că atunci când cele zece Sfirot de Guf (corp) se extind de sus în jos, de la Keter la Malhut, Lumina nu poate fi primită în Malhut de Guf din cauza scânteii dure care este acolo, care reţine Lumina şi nu o lasă să se răspândească acolo, astfel că iluminarea se termină.

Scânteia dură iese din Ein Sof să extindă coroane şi Mohin la toate gradele, fiindcă toate Mohin sunt făcute dintr-un Zivug de Hakaa (cuplare din lovitură) al scânteii dure. Această acţiune a scânteii este pentru a o conduce pe Malhut, care este numită „marea cea mare” astfel încât ea să nu depăşească măsura ei spre exterior, asta este, astfel ea nu primeşte Lumina Superioară în ea din locul Masah-ului de dedesubt, despre care este scris „Atât de departe vei veni, dar nu mai departe”. Asta este, Lumina va veni la graniţa Masah-ului şi nu se va împrăştia mai departe, ca nisipul care limitează şi sfârşeşte apele mării, respingând valurile înapoi. Din acest motiv, Malhut de Roş este numită „Malhut de împerechere”, şi Malhut de Guf este numită „Malhut de sfârşit”.

Tu trebuie de asemenea să ştii că expansiunea liniei Luminii este Parţuf AK, Keter pentru cele patru lumi ABYA. Şi fiindcă sunt necesare patru nivele unul sub altul în fiecare expansiune – AB, SAG, MA, şi BON – acea linie include la fel de bine cele cinci Prţufim de AK.

O fântână apare în interiorul scânteii dure, de la care au fost pictate culorilre de dedesubt. O fântână este un Masah care a fost făcut în interiorul lui Malhut pentru a înălţa Or Hozer, fiindcă lovitura (Bituş), Zivug-ul de Hakaa cu Lumina Superioară, un Zivug (Cuplare) neîncetat, devine Masah, ca o fântână din care curge neîncetat Or Hozer. Culorile înseamnă Dinim. Pictat înseamnă dezvăluirea de Dinim (Judecăţi). Dedesubt înseamnă în Sfirot de Guf.

Este aşa fiindcă iluminarea de Or Hozer ilunimează de jos în sus şi de sus în jos. Iluminarea ei de jos în sus este numită Roş, şi culorile nu sunt revelate încă în iluminarea de Roş. Dar, cele patru culori sunt evidente numai în iluminarea ei de sus în jos , numită Guf. De aceea a fost spus că culorile au fost pictate dedesubt, adică Dinim au fost dezvăluiţi într-o iluminare de sus în jos şi nu în iluminare de jos în sus.

Dinim nu au putut apărea de jos în sus fiindcă sus şi jos sunt totdeauna cauză şi consecinţă, unde josul este cauzat de sus. Şi pentru că scânteia dură este jos în Malhut de Roş, iluminând de jos în sus, cauza – cele nouă Sfirot superioare – nu sunt afectate în vreun fel de lipsurile (deficienţele) consecinţei ei – Malhut.

Dar Guf-ul (corpul) este cauzat de Zivug-ul de Hakaa al scânteii dure, şi scânteia dură este motivul pentru el. Aşa că, Dinim ai scânteii dure apar în el fiindcă toate forţele de Dinim din cauză apar în consecinţa ei. Din asta tu ştii că orice Aviut (grosime) şi deficienţă pot acţiona numai de la locul de apariţie a ei de dedesubt, şi deloc de la locul de apariţie a ei de sus

Categorie: Zohar | Vizualizări: 648 | Adăugat de: punctuldininima | Rating: 5.0/2
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Logare ]
Calendar
«  Iunie 2012  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
nou
Virsta noastra

Copyright MyCorp © 2018