El
a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară
1.Când
Regele a vrut să emane şi să creeze lumile, scânteia dură a
cioplit o cioplitură în Lumina Superioară. A cioplit o cioplitură,
înseamnă plecarea şi restricţia Luminii care a lăsat un loc
liber şi gol de Lumină. Este considerată o cioplitură, fiindcă
înainte de Creaţie, „Lumina Superioară a umplut înteaga
realitate”. Şi când El a vrut să creeze lumile, El a făcut o
cioplitură în Lumina Superioară care a restricţionat şi respins
Lumina din jurul lui Malhut. Cu acea cioplitură, a fost făcut un
loc pentru toate lumile, o scânteie, o scânteie de foc, Kaşiut
(tăria), forţa de Din
(Judecător) dur în Kli-ul
(Vasul) lui Malhut
pentru care Lumina din jurul lui Malhut
a fost restricţionată şi îndepărtată.
Când
Lumina a vrut să iasă şi să fie revelată, scânteia, în care
este puterea Dinim
(Judecătorilor) şi care este numită „culori”, a lovit
expansiunea Luminii Superioare şi expansiunea a fost împinsă
înapoi. Din presiune şi lovire, acele lumini fine ies afară şi
par una împreună cu expansiunea Luminii Superioare. Acele lumini
fine sunt numite Or
Hozer
(lumina reflectată), şi expansiunea Luminii Superioare este numită
Or
Yaşar
(lumina directă). Apoi, acea scânteie dezvăluie în ele culori, o
schimbare de grade, şi ele toate sunt pictate împreună, amândouă,
Or Hozer
şi Or
Yaşar,
în patru culori – roşu, alb, verde şi negru. Acestea sunt cele
patru grade, Hohma,
Bina, Tiferet şi
Malhut.
Acea
scânteie urcă într-o iluminare de jos în sus, numită Roş
(cap) şi coboară printr-o inversare a iluminării să ilumineze de
sus în jos numită Guf
(Corp). Acea scânteie este numită „scânteia dură”. Acea
scânteie a corectat şi loveşte toate plantaţiile iluminărilor şi
spune fiecăreia „Creşti!”. Asta este, din bătaia ei în
expansiunea Luminii Superioare, după cum s-a spus, ies toate
nivelele tuturor gradelor în lumi şi ea măsoară dimensiunea
fiecărui grad în parte.
Scânteia
dură este scânteia care loveşte la expansiunea Luminii Superioare,
ridică Or
Hozer
şi o îmbracă. Toate gradele sunt născute şi apar din acea
lovitură, şi este vorba de puterea de Ţimţum
în Kli-ul de Malhut
(Restrângerea în vasul de Malhut),
să nu primească Lumina Superioară. Asta s-a instituit de asemenea
mai târziu, în grosimea Masah-ului,
numită „fântână”. Însă, aici este vorba despre începutul
apariţiei scânteii dure din Ein
Sof
(Infinit) care încă nu a fost înzestrată cu Masah,
mai degrabă este forţa de
Din
(Judecată) cea care a cauzat restricţia Luminii de la Kli-ul
de Malhut.
Scânteia
dură a apărut şi a fost făcută înăuntrul la cea mai ascunsă
dintre toate care sunt ascunse – din Ein
Sof,
ultima fază de Ein
Sof,
Malhut
de Ein Sof,
o formă care este considerată primară. Asta este, forma de Din
era încă amorfă, complet imperceptibilă. Scânteia dură era
verticală şi a fost presată într-un cerc, adică la centrul
cercului care este ca un inel. Nu era nici alb, nici negru, şi nici
roşu sau verde.
Explicaţie:
„Înainte ca emanaţiile să fie emanate şi creaturile să fie
create, Lumina simplă, Superioară, a umplut întreaga realitate. Şi
acolo nu era niciun gol” pentru existenţa a ceea ce s-a emanat şi
s-a creat. „Şi nu era o astfel de parte ca Roş
(Cap, început) sau Sof
(Sfârşit), ci totul era Lumină simplă, egală într-un singur
chip (asemănare) şi numită „Lumina
de Ein Sof”
(Infinit). Şi când peste simpla Lui voinţă a venit dorinţa să
creeze lumile şi să emane emanaţiile”, scânteia dură a ieşit,
forţa Din
care a fost dezvăluită în Malhut
ieşită din Ein
Sof,
şi a cioplit o cioplitură în Lumina Superioară. Astfel, Lumina a
fost restricţionată şi a plecat din interiorul Kli-ului
de Malhut
şi din jurul ei. Acea plecare a Luminii este numită „cioplirea
Luminii Superioare” pentru că a fost făcut acolo un spaţiu golit
de Lumină. Şi în spaţiul gol, au apărut ulterior toate lumile şi
tot ceea ce este în ele.
Şi
fiindcă scânteia dură, forţa Din,
a apărut şi tocmai a fost formată în ultima fază (Bhina)
de Ein Sof,
încă nu a fost capabilă să descopere vreun Din
în ea ci doar o rădăcină din care toţi Dinim
(Judecăţile) s-au extins mai târziu şi au venit în lumi. Dar în
ea însăşi, a fost într-o formă brută, amorfă, fiindcă nicio
formă de Din
nu apăruse încă în ea. La fel, locul restrâns, spaţiul gol din
care Lumina a plecat, a fost de asemenea într-o singură asemănare,
fiindcă nicio formă de Din
nu a fost deloc evidentă acolo şi asta s-a numit „formă
rotundă”. Forţa Din
a fost fixată la centrul cercului, în punctul din mijloc, unde este
ca o axă în jurul căreia gravitează toate lumile, pentru a o
diminua şi a o corecta.
De
asemenea, în acest loc nu a fost nicio culoare fiindcă culorile
sunt considerate Dinim
care induc schimbări în grade, şi niciun Din
nu a fost încă evidenţiat acolo. Zohar-ul spune „nici alb”
fiindcă alb indică Lumina de Hohma
în care nu există nicio culoare şi Dinim.
Şi fiindcă Lumina a plecat şi a fost restricţionată de acolo,
atunci nu este niciun alb acolo. Dar fiindcă Lumina a plecat este o
altă culoare acolo – negru – care indică absenţa Luminii. Dar
el spune că nu există nici niciun negru acolo, „nici roşu”,
culoarea de Bina,
„sau verde” culoarea de Tiferet.
Când
el a măsurat nivelul, el a făcut culorile să ilumineze locul şi
cioplitura, fiindcă după Ţimţum
(Restrângere) şi cioplire, o linie de Lumină a prelungit
expansiunea ei de la Lumina de Ein Sof
în locul vacant. Capul (Roş)
superior al expansiunii se extinde din Ein
Sof însăşi şi-l atinge, şi
sfârşitul expansiunii a fost în locul (spaţiul) scânteii dure
care stă în punctul din mijloc, la centrul cercului. Este aşa,
fiindcă scânteia dură deţine Lumina Superioară de la trecerea
prin ea, deci Lumina s-a terminat acolo.
Expansiunea
liniei Luminii conţine în ea patru culori: Hohma, Bina, Tiferet
şi Malhut. Ele iluminează în locul restricţionat, după cum a
fost spus că el a măsurat nivelul, a făcut culorile să ilumineze
în acest loc şi în cioplitură, pentru că în timpul expansiunii
liniei Luminii au fost făcute culorile să ilumineze în acest loc.
Dar înainte de asta, nu a fost deloc, nicio culoare în locul
restricţionat.
Se
ştie că sunt două acţiuni în scânteia dură: 1) Zivug
de Hakaa (cuplare din lovitură) din
care se extind toate gradele. Această opraţiune este în Malhut
de Roş, care înalţă Or
Hozer de jos în sus, dând naştere la
zece Sfirot de Roş
(Cap), şi se intoarce să ilumineze de la ea şi jos, dând naştere
la zece Sfirot de Guf.
2) Actul de la sfârşitul fiecărui grad. Este aşa, pentru că
atunci când cele zece Sfirot de Guf
(corp) se extind de sus în jos, de la
Keter la
Malhut,
Lumina nu poate fi primită în Malhut
de Guf din cauza scânteii dure care
este acolo, care reţine Lumina şi nu o lasă să se răspândească
acolo, astfel că iluminarea se termină.
Scânteia
dură iese din Ein Sof
să extindă coroane şi Mohin
la toate gradele, fiindcă toate Mohin
sunt făcute dintr-un Zivug de Hakaa
(cuplare din lovitură) al scânteii dure. Această acţiune a
scânteii este pentru a o conduce pe Malhut,
care este numită „marea cea mare” astfel încât ea să nu
depăşească măsura ei spre exterior, asta este, astfel ea nu
primeşte Lumina Superioară în ea din locul Masah-ului
de dedesubt, despre care este scris „Atât de departe vei veni, dar
nu mai departe”. Asta este, Lumina va veni la graniţa Masah-ului
şi nu se va împrăştia mai departe, ca nisipul care limitează şi
sfârşeşte apele mării, respingând valurile înapoi. Din acest
motiv, Malhut de Roş
este numită „Malhut
de împerechere”, şi Malhut de Guf
este numită „Malhut
de sfârşit”.
Tu
trebuie de asemenea să ştii că expansiunea liniei Luminii este
Parţuf AK,
Keter
pentru cele patru lumi ABYA.
Şi fiindcă sunt necesare patru nivele unul sub altul în fiecare
expansiune – AB, SAG, MA, şi BON
– acea linie include la fel de bine cele cinci Prţufim
de AK.
O
fântână apare în interiorul scânteii dure, de la care au fost
pictate culorilre de dedesubt. O fântână este un Masah
care a fost făcut în interiorul lui Malhut
pentru a înălţa Or Hozer,
fiindcă lovitura (Bituş),
Zivug-ul de Hakaa
cu Lumina Superioară, un Zivug
(Cuplare) neîncetat, devine Masah,
ca o fântână din care curge neîncetat Or
Hozer. Culorile înseamnă Dinim.
Pictat înseamnă dezvăluirea de Dinim
(Judecăţi). Dedesubt înseamnă în Sfirot
de Guf.
Este
aşa fiindcă iluminarea de Or Hozer
ilunimează de jos în sus şi de sus în jos. Iluminarea ei de jos
în sus este numită Roş,
şi culorile nu sunt revelate încă în iluminarea de Roş.
Dar, cele patru culori sunt evidente numai în iluminarea ei de sus
în jos , numită Guf.
De aceea a fost spus că culorile au fost pictate dedesubt, adică
Dinim au
fost dezvăluiţi într-o iluminare de sus în jos şi nu în
iluminare de jos în sus.
Dinim
nu au putut apărea de jos în sus fiindcă sus şi jos sunt
totdeauna cauză şi consecinţă, unde josul este cauzat de sus. Şi
pentru că scânteia dură este jos în Malhut
de Roş, iluminând de jos în sus,
cauza – cele nouă Sfirot
superioare – nu sunt afectate în vreun fel de lipsurile
(deficienţele) consecinţei ei – Malhut.
Dar
Guf-ul
(corpul) este cauzat de Zivug-ul de
Hakaa al scânteii dure, şi scânteia
dură este motivul pentru el. Aşa că, Dinim
ai scânteii dure apar în el fiindcă toate forţele de Dinim
din cauză apar în consecinţa ei. Din asta tu ştii că orice Aviut
(grosime) şi deficienţă pot acţiona numai de la locul de apariţie
a ei de dedesubt, şi deloc de la locul de apariţie a ei de sus
|