Şi
Domnul Dumnezeu a poruncit Omului:
432)
"Şi Domnul Dumnezeu a poruncit omului, spunându-i: "Din orice
pom din grădină
poţi mânca”. O poruncă nu este altceva decât idolatrie.
"Domnul” este binecuvântarea Creatorului; "Dumnezeu”
este judecătorul. "Omul” este sângele vărsat; "Spunând”
este incest. O poruncă nu este altceva decat idolatrie, înseamnă
că oriunde este spus "Poruncă”, este implicată interzicerea
cultului de idoli. Aici, de asemenea, cuvântul "Poruncit” indică
faptul ca El interzice idolatria.
Aici,
lui Adam HaRishon i-au fost poruncite
şapte Miţvot
[porunci]. "Poruncit”
este idolatrie; "Domnul” este interzicerea
binecuvântării Creatorului; "Dumnezeu” este judecătorul care
dă o sentinţă corectă; "Omul” este interzicerea
sângelui vărsat; "Spunând” este interzicerea
incestului. "Din orice pom din grădină”
şi nu ceea ce este furat, "Poţi mânca” şi nu un organ
dintr-un animal.
"Din
orice pom din grădină, poţi mânca”,
indică faptul că El, i-a permis să mănânce orice, chiar şi din
pomul cunoaşterii, dar el
va trebui să le mănânce în unire
dar pomul cunoaşterii nu era în uniune cu restul pomilor
din grădină.
433)
Vedem că Avraam
a mâncat din pomul cunoaşterii şi că
Isaac şi Iacov
şi toţi profeţii, au mâncat din acest pom
şi totuşi au supravieţuit. Dar motivul
este că acel pom, pomul
cunoaşterii, este pomul morţii. Oricine
care îl ia în el singur, moare, deoarece
şi-a luat licoarea morţii.
Semnificaţia pomului cunoaşterii este
Nukva de Zeir Anpin
Ar trebui ca întotdeauna să o unim cu restul pomilor
din grădină, Sfirot de Zeir Anpin,
şi atunci vom putea mânca şi primi din abundenţă de la ea, care
este pomul cunoaşterii.
Acesta
este modul în care Avraam, Isaac şi Iacob
şi toţi profeţii au mâncat de la ea. Dar acela care nu
uneşte Nukva cu Zeir Anpin,
soţul ei, ci se întinde
numai de la ea însăşi, atunci ea
este licoarea
morţii, după cum este scris, „Pentru că în
ziua în care tu mănânci din el, tu sigur vei muri” adică de la
ea însăşi pentru că el separă şi taie plantaţiile,
separând Creatorul de Divinitatea Lui.
Acesta este motivul pentru care sentinţa sa, este moartea.
434)
Adam HaRishon a tras prepuţul său,
separând sfântul legământ, Yesod de ZA, din
locul său şi porţiunea de la
Divinitate. Prin urmare, el cu
siguranţă a tras
prepuţul, părăsind sfântul
legământ, unificarea Creatorului şi
Divinitatea Lui. El a
agăţat de prepuţ, Klipa, care separă Creatorul de
Divinitatea Lui şi a
fost tentat de cuvintele şarpelui.
435)
"Şi din fructul pomului… "Tu
nu să nu mănânci din el… ca să
nu mori”. "Din fructul pomului”
este femeia, Nukva de ZA. "Nu vei mânca din
el” deoarece este scris "Şi picioarele ei coboară
către moarte” adică picioarele Nukvei
coboară la Klipot, unde este
moartea, adică dacă el îşi extrage
abundenţa doar de la ea, atunci când ea
nu este în Zivug (contact)
cu soţul ei.
Nu
poate fi spus că, pomul
cunoaşterii este Sitra Ahra şi nu este Nukva de
Kduşa deoarece sunt fructe
în Nukva de ZA şi se poate fi
spus despre ea, "şi din fructul pomului”.
Dar în Sitra Ahra nu există fructe, deoarece un alt zeu este
steril si nu rodeşte. Şi atunci cum spune
textul despre asta, "şi din pomul din
grădină”? Într-adevăr este scris, "în ziua în care mănânci
din el, sigur vei muri”. De aceea pomul
este numit "pomul morţii”, deşi este
Nukva de Kduşa, după
cum este scris, "Şi picioarele ei coboară
către moarte”, chiar dacă ea însăşi
este viaţă şi Kduşa.
436)
Acel pom, pomul
cunoaşterii, a fost udat de sus. A crescut şi s-a bucurat, precum
este scris, "Şi un fluviu iese din Eden, ca să ude grădina”.
"Grădina” înseamnă Nukva de ZA. Acel
fluviu, Bina, intră în Nukva şi o udă, dându-i
Mohin de Gadlut, şi astfel totul devine unul. Prin
acestea Mohin, Zeir
Anpin şi Nukva devin unul, fiindcă
de acolo de jos,
sub Nukva de ZA, déjà există separare şi nu
pot primi acele Mohin, cum este
scris, "Şi de acolo se desparte”. Este
aşa deoarece sub grădină, este deja
separată şi nu este toată
Sfinţenia, fiindcă
NR de BYA sub Nukva, nu sunt Sfinţenie.
Şi
Şarpele era Viclean:
437)
„Şi şarpele era viclean” . Şarpele este înclinaţia rea, care
atrage la păcat. Iar şarpele a fost
într-adevăr şarpe, dar într-adevăr
este tot unul, pentru că
el a fost SAM şi a fost văzut
călărind un şarpe. Forma
şarpelui este Satan, înclinaţia rea, care atrage
oamenii să păcătuiască, şi
apoi se înalţă şi defăimează. Astfel,
este tot unul. Se poate spune că şarpele
este înclinaţia rea şi poate fi spus că
este un şarpe adevărat.
438)
În acel timp, Îngerul SAM (referire la îngerul Samael) a
coborât din cer şi a călărit acel
şarpe, şi toţi oamenii au văzut forma lui şi au fugit de el. SAM
şi şarpele au intrat în vorbă cu femeia
şi au provocat moarte lumii. Într-adevăr
a fost cu înţelepciune că
SAM a adus blestemele asupra
lumii, căci el cu viclenie i-a atras pe ei în
păcat şi a împiedicat primul pom pe care Creatorul L-a creat în
lume, Adam HaRişon.
439)
Acest lucru depindea de SAM, el
jefuind Mohin şi binecuvântările
de la Adam HaRişon cu
viclenia lui, făcându-l să păcătuiască
cu pomul cunoaşterii. În cele din urmă,
celălalt pom sfânt a venit , Iacov, şi a
luat înapoi binecuvântările de la SAM, astfel
îngerul Sam,
preotul lui Esav, nu va fi
binecuvântat de sus îngerul SAM,
şi astfel că Esav
nu va fi binecuvântat jos, deoarece SAM
şi Esav au fost făcuţi prin decăderea
lui Adam HaRişon .
Prin decăderea lui SAM şi Esav
Kduşa (sfinţenia)
este reconstruită, deci,
fiindcă SAM a
furat
prin binecuvântările din Kduşa
prin
vicleniile
lui, Iacov a recucerit binecuvântările de la
SAM şi Esav cu şiretenie.
Iar
motivul pentru care a fost anume Iacov
cresut puternic în asta, este să
reîntoarcă furtul pe
care SAM l-a
furat de la Adam HaRişon,
fiindcă
Iacov a fost asemenea lui Adam HaRişon.
Frumuseţea lui Iacov a fost frumuseţea
lui Adam HaRişon. De
aceea, aşa cum SAM a
negat binecuvântările de
la primul pom care este
Adam HaRishon, Iacov care este asemenea
lui Adam HaRişon,
a negat
sus binecuvântările pentru SAM,şi jos pentru Esav. Tot ceea
ce a luat Iacov, a luat de la sine, ceea ce
a furat SAM de la Adam HaRişon.
De aceea a
fost scris: „Şi un om s-a luptat cu el”, fiind
SAM.
440)
„Şi şarpele era viclean”. Şarpele este înclinaţia rea, este
îngerul morţii. Şi pentru că şarpele este îngerul morţii, el
a provocat moartea la toată lumea,
atrăgând-o pe Eva să păcătuiască cu
pomul cunoaşterii. A fost scris,
„Sfârşitul la fiecare carne
a venit înaintea Mea”, adică, îngerul morţii care pune capăt
la fiecare carne,
luând sufletele din fiecare carne şi
este chemat aşa: „Sfărşitul la fiecare
carne”.
441)
Şarpele a început cu cuvântul „Af” („deşi” dar şi
„furie”), spunând „Deşi Dumnezeu a spus.”. Astfel a adus cu
el furia şi mânia în lume. El a spus femeii, „Cu acest pom
Creatorul a creat lumea” fiindcă lumea a
fost creată de Nukva. „De aceea, cu
adevărat mâncaţi din el şi veţi fi ca Dumnezeu cunoscând
binele şi răul şi voi, de asemenea veţi
putea să creaţi lumi prin Nukva.”
Zeir
Anpin este Elokim
(Dumnezeu).
Numele Lui este Nukva,
pomul cunoaşterii binelui şi răului . De aceea, dacă mâncaţi
din pomul cunoaşterii, care este numele lui, adică, ei se vor alipi
de Nukva şi
de abundenţa ei, „ Şi voi veţi fi ca Dumnezeu” ca Zeir
Anpin, „Şi veţi putea să creaţi
lumi ca El”.
|