Punctul din Inima
Principală | Materiale de studiu | Înregistrare | Logare
 
Vineri, 20-07-2018, 06:41
Bine aţi venit Vizitator | RSS
Meniu site
Categoriile sectiunii
Articole [49]
Zohar [20]
Intentii [5]
5 minute de lumina [18]
Shamati [2]
Articole Baal HaSulam
Noutati
Forma intrarii
Retele Sociale
Principală » 2012 » Mai » 31 » Fragmente din Geneză (Bereşit) 432 -441
08:00
Fragmente din Geneză (Bereşit) 432 -441

Şi Domnul Dumnezeu a poruncit Omului:


432) "Şi Domnul Dumnezeu a poruncit omului, spunându-i: "Din orice pom din grădină poţi mânca”. O poruncă nu este altceva decât idolatrie. "Domnul” este binecuvântarea Creatorului; "Dumnezeu” este judecătorul. "Omul” este sângele vărsat; "Spunând” este incest. O poruncă nu este altceva decat idolatrie, înseamnă că oriunde este spus "Poruncă”, este implicată interzicerea cultului de idoli. Aici, de asemenea, cuvântul "Poruncit” indică faptul ca El interzice idolatria.

Aici, lui Adam HaRishon i-au fost poruncite şapte Miţvot [porunci]. "Poruncit” este idolatrie; "Domnul” este interzicerea binecuvântării Creatorului; "Dumnezeu” este judecătorul care dă o sentinţă corectă; "Omul” este interzicerea sângelui vărsat; "Spunând” este interzicerea incestului. "Din orice pom din grădină” şi nu ceea ce este furat, "Poţi mânca” şi nu un organ dintr-un animal.

"Din orice pom din grădină, poţi mânca”, indică faptul că El, i-a permis să mănânce orice, chiar şi din pomul cunoaşterii, dar el va trebui să le mănânce în unire dar pomul cunoaşterii nu era în uniune cu restul pomilor din grădină.


433) Vedem că Avraam a mâncat din pomul cunoaşterii şi că Isaac şi Iacov şi toţi profeţii, au mâncat din acest pom şi totuşi au supravieţuit. Dar motivul este că acel pom, pomul cunoaşterii, este pomul morţii. Oricine care îl ia în el singur, moare, deoarece şi-a luat licoarea morţii. Semnificaţia pomului cunoaşterii este Nukva de Zeir Anpin Ar trebui ca întotdeauna să o unim cu restul pomilor din grădină, Sfirot de Zeir Anpin, şi atunci vom putea mânca şi primi din abundenţă de la ea, care este pomul cunoaşterii.

Acesta este modul în care Avraam, Isaac şi Iacob şi toţi profeţii au mâncat de la ea. Dar acela care nu uneşte Nukva cu Zeir Anpin, soţul ei, ci se întinde numai de la ea însăşi, atunci ea este licoarea morţii, după cum este scris, „Pentru că în ziua în care tu mănânci din el, tu sigur vei muri” adică de la ea însăşi pentru că el separă şi taie plantaţiile, separând Creatorul de Divinitatea Lui. Acesta este motivul pentru care sentinţa sa, este moartea.

434) Adam HaRishon a tras prepuţul său, separând sfântul legământ, Yesod de ZA, din locul său şi porţiunea de la Divinitate. Prin urmare, el cu siguranţă a tras prepuţul, părăsind sfântul legământ, unificarea Creatorului şi Divinitatea Lui. El a agăţat de prepuţ, Klipa, care separă Creatorul de Divinitatea Lui şi a fost tentat de cuvintele şarpelui.

435) "Şi din fructul pomului… "Tu nu să nu mănânci din el… ca să nu mori”. "Din fructul pomului” este femeia, Nukva de ZA. "Nu vei mânca din el” deoarece este scris "Şi picioarele ei coboară către moarte” adică picioarele Nukvei coboară la Klipot, unde este moartea, adică dacă el îşi extrage abundenţa doar de la ea, atunci când ea nu este în Zivug (contact) cu soţul ei.

Nu poate fi spus că, pomul cunoaşterii este Sitra Ahra şi nu este Nukva de Kduşa deoarece sunt fructe în Nukva de ZA şi se poate fi spus despre ea, "şi din fructul pomului”. Dar în Sitra Ahra nu există fructe, deoarece un alt zeu este steril si nu rodeşte. Şi atunci cum spune textul despre asta, "şi din pomul din grădină”? Într-adevăr este scris, "în ziua în care mănânci din el, sigur vei muri”. De aceea pomul este numit "pomul morţii”, deşi este Nukva de Kduşa, după cum este scris, "Şi picioarele ei coboară către moarte”, chiar dacă ea însăşi este viaţă şi Kduşa.

436) Acel pom, pomul cunoaşterii, a fost udat de sus. A crescut şi s-a bucurat, precum este scris, "Şi un fluviu iese din Eden, ca să ude grădina”. "Grădina” înseamnă Nukva de ZA. Acel fluviu, Bina, intră în Nukva şi o udă, dându-i Mohin de Gadlut, şi astfel totul devine unul. Prin acestea Mohin, Zeir Anpin şi Nukva devin unul, fiindcă de acolo de jos, sub Nukva de ZA, déjà există separare şi nu pot primi acele Mohin, cum este scris, "Şi de acolo se desparte”. Este aşa deoarece sub grădină, este deja separată şi nu este toată Sfinţenia, fiindcă NR de BYA sub Nukva, nu sunt Sfinţenie.

Şi Şarpele era Viclean:

437) „Şi şarpele era viclean” . Şarpele este înclinaţia rea, care atrage la păcat. Iar şarpele a fost într-adevăr şarpe, dar într-adevăr este tot unul, pentru că el a fost SAM şi a fost văzut călărind un şarpe. Forma şarpelui este Satan, înclinaţia rea, care atrage oamenii să păcătuiască, şi apoi se înalţă şi defăimează. Astfel, este tot unul. Se poate spune că şarpele este înclinaţia rea şi poate fi spus că este un şarpe adevărat.

438) În acel timp, Îngerul SAM  (referire la îngerul Samael) a coborât din cer şi a călărit acel şarpe, şi toţi oamenii au văzut forma lui şi au fugit de el. SAM şi şarpele au intrat în vorbă cu femeia şi au provocat moarte lumii. Într-adevăr a fost cu înţelepciune SAM a adus blestemele asupra lumii, căci el cu viclenie i-a atras pe ei în păcat şi a împiedicat primul pom pe care Creatorul L-a creat în lume, Adam HaRişon.

439) Acest lucru depindea de SAM, el jefuind Mohin şi binecuvântările de la Adam HaRişon cu viclenia lui, făcându-l să păcătuiască cu pomul cunoaşterii. În cele din urmă, celălalt pom sfânt a venit , Iacov, şi a luat înapoi binecuvântările de la SAM, astfel îngerul Sam, preotul lui Esav, nu va fi binecuvântat de sus îngerul SAM, şi astfel Esav nu va fi binecuvântat jos, deoarece SAM şi Esav au fost făcuţi prin decăderea lui Adam HaRişon . Prin decăderea lui SAM şi Esav Kduşa (sfinţenia) este reconstruită, deci, fiindcă SAM a furat prin binecuvântările din Kduşa prin vicleniile lui, Iacov a recucerit binecuvântările de la SAM şi Esav cu şiretenie.

Iar motivul pentru care a fost anume Iacov cresut puternic în asta, este reîntoarcă furtul pe care SAM l-a furat de la Adam HaRişon, fiindcă Iacov a fost asemenea lui Adam HaRişon. Frumuseţea lui Iacov a fost frumuseţea lui Adam HaRişon. De aceea, aşa cum SAM a negat binecuvântările de la primul pom care este Adam HaRishon, Iacov care este asemenea lui Adam HaRişon, a negat sus binecuvântările pentru SAM,şi jos pentru Esav. Tot ceea ce a luat Iacov, a luat de la sine, ceea ce a furat SAM de la Adam HaRişon. De aceea a fost scris: „Şi un om s-a luptat cu el”, fiind SAM.

440) „Şi şarpele era viclean”. Şarpele este înclinaţia rea, este îngerul morţii. Şi pentru că şarpele este îngerul morţii, el a provocat moartea la toată lumea, atrăgând-o pe Eva să păcătuiască cu pomul cunoaşterii. A fost scris, „Sfârşitul la fiecare carne a venit înaintea Mea”, adică, îngerul morţii care pune capăt la fiecare carne, luând sufletele din fiecare carne şi este chemat aşa: „Sfărşitul la fiecare carne”.

441) Şarpele a început cu cuvântul „Af” („deşi” dar şi „furie”), spunând „Deşi Dumnezeu a spus.”. Astfel a adus cu el furia şi mânia în lume. El a spus femeii, „Cu acest pom Creatorul a creat lumea” fiindcă lumea a fost creată de Nukva. „De aceea, cu adevărat mâncaţi din el şi veţi fi ca Dumnezeu cunoscând binele şi răul şi voi, de asemenea veţi putea să creaţi lumi prin Nukva.

Zeir Anpin este Elokim (Dumnezeu). Numele Lui este Nukva, pomul cunoaşterii binelui şi răului . De aceea, dacă mâncaţi din pomul cunoaşterii, care este numele lui, adică, ei se vor alipi de Nukva şi de abundenţa ei, „ Şi voi veţi fi ca Dumnezeu” ca Zeir Anpin, „Şi veţi putea să creaţi lumi ca El”.



Categorie: Zohar | Vizualizări: 525 | Adăugat de: punctuldininima | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Logare ]
Calendar
«  Mai 2012  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
nou
Virsta noastra

Copyright MyCorp © 2018