Articolul:Vayera
– Şi Domnul apare
Rezumat:
La începutul capitolului este vorba despre vizita celor trei îngeri.
Îngerii spun că lui Sara i
se va naşte un fiu. Sara a râs când a auzit fiindcă ea era deja
bătrână. De aceea fiul ei s-a numit Iţac (Isaac-cel ce râde).
După aceea îngerii merg în
Sodoma, din cauza păcatelor mari care erau acolo. Lot şi familia sa
au izbutit
să fugă, dar soţia lui Lot nu a ascultat sfatul îngerilor şi s-a
uitat înapoi şi s-a transformat in stâncă de sare.
Lot şi cele două fiice ale
lui ajung la peşteră. Aici, cele două fiice au fost sigure că nu
mai există niciun om pe lume şi l-au păcălit pe Lot şi au făcut
cu el doi copii. Sara l-a născut pe Isaac şi, la rugămintea ei,
Avraam să despărţit de Hagar şi a trimis-o împreună cu fiul
acesteia, Ismael, în deşert.
Se mai vorbeşte despre
sacrificiul lui Isaac – când Creatorul i-a comandat lui Avraam
să-l sacrifice pe fiul său, iar îngerul l-a oprit în ultima
clipă, şi, desigur, lui Avraam i-a fost frică de Creator. În cele
din urmă, Avraam vede în tufiş un berbec şi îl sacrifică pe
acesta.
Pasaje
alese din „Zohar pentru popor”
1.Toţi
cei trei îngeri sunt
necesari. Unul este ca să-l vindece de circumcizie, care este
Rafael, cel care este vindecătorul. Unul a fost ca să-i spună
Sarei că va avea un fiu. Acesta este Mihail, deoarece el este
desemnat peste partea dreaptă şi toate binecuvântările şi binele
din partea dreaptă au fost date în mâinile lui.
Şi unul
a fost pentru răsturnarea Sodomei. Acesta este Gabriel, care este la
stânga, desemnat peste Dinim (Judecători) în lume. Este aşa,
fiindcă Din este din partea stângă şi acţiunea este prin îngerul
morţii, care este căpitanul regelui, cel care execută pe Dinim
care au fost condamnaţi de Gabriel.
(Vayra
- „Şi au fost trei oameni”)
2.E
sigur că ar trebui spus lui Avraam, pentru că el a trebuit să fie
inclus în Din fiindcă înainte, nu era niciun Din în Avraam şi el
era tot Hesed (Caritate). Dar acum, a devenit apa amestecată cu foc,
Hesed cu Din. Până acum, Avraam a fost incomplet, şi el a fost
încoronat să treacă judecata şi să corecteze pe Din în locul
lui, deoarece este iluminare de Hohma numai în linia stângă. Prin
urmare, înainte ca
Avraam
să
fie
inclus în Isaac, linia stângă, el era incomplet, adică, îi
lipsea iluminarea de Hohma (Înţelepciune). Şi prin imobilizare
(legare), Isaac i-a
fost încorporat şi a fost astfel încoronat cu iluminare de Hohma
şi a fost completat.
(Vayra
- „Şi Dumnezeu l-a încercat pe Avraam”)
3.Nu
este nimeni care să poată şti sufletul omului, ci numai acele
organe ale corpului şi acele grade ale corpului care dezvăluie
acţiunile sufletului. Din acest motiv, sufletul este cunoscut şi
necunoscut – cunoscut prin organele corpului, şi necunoscut în
propria sa esenţă. La fel, Creatorul este cunoscut şi necunoscut,
fiindcă El este un suflet al unui suflet, un spirit al spiritului,
pitit şi ascuns de toţi. Dar acela care este răsplătit cu aceste
porţi, gradele superioare care sunt uşi către suflet, lui,
Creatorul îi este cunoscut. Astfel, El este cunoscut prin gradele
superioare, care sunt acţiunile Lui, iar în esenţa Lui, El este
necunoscut.
(Vaycra
- „Şi un fiu lui Sara”)
|