Cine
nu este însurat cu femeie este stricat
Va
Icra (Domnul a chemat)
63.”Omul
care va aduce ofrandă”, în afară de cel ce nu e însurat cu
femeie, fiindcă ofranda lui nu este ofrandă, şi binecuvântările
nu sunt prezente la el, nu sus, şi nu jos. Înseamnă că e scris
„Omul care va aduce ofrandă”, iar el, este diferit, fiindcă el
nu este om, şi el nu este deloc om, şi Divinitatea nu este peste el
fiindcă el este stricat şi este numit „infirm” şi „infirmul”
este îndepărtat de la tot, cu atât mai mult de la altar ca să
ofere sacrificiu.
64.Nadab
şi Abihu dovedesc ce e scris „Şi va ieşi foc din faţa Domnului”
fiindcă nu au fost însuraţi, şi de aceea este scris „Omul
dintre voi care va aduce ofrandă un sacrificiu Domnului”, omul
aflat bărbat şi femeie, este vrednic să aducă sacrificiul acesta,
şi nu altul.
65.Nadab
şi Abihu sunt aşa, desigur fiindcă nu au fost însuraţi. Tămâia
este cea mai înaltă dintre toate ofrandele din lume, pentru care
sunt binecuvântate şi cele de sus şi cele de jos. Ei nu au fost
vrednici de ofrandă fiindcă nu au fost însuraţi şi, de aceea nu
au fost vrednici să ofere sacrificiu, cu atât mai mult pentru
lucruri superioare ca tămâia, fiindcă nu au fost vrednici să
binecuvânteze prin ei lumea.
66.”
Şi va ieşi foc din faţa Domnului şi îi va mistui”. De ce au
fost aşa rău pedepsiţi? Fiindcă este ca omul care vine în faţa
Reginei să-i transmită că Regele vine la casa ei, şi va rămâne
la ea să se bucure cu ea. Omul vine în faţa Regelui şi Regele
vede că omul este infirm. Regele a spus: ”Cum să fie asta în
onoarea mea, ca prin acest infirm să vin la Regină?” În timpul
acesta, Regina a corectat (reparat) casa pentru Rege, fiindcă a
văzut că Regele era pregătit să vină la ea, şi omul acela a
făcut ca Regele să se îndepărteze de ea, aşa că, Regina a
comandat să fie omorât omul.
67.La
fel, când au intrat Nadab şi Abihu cu tămâie în mâinile lor,
s-a bucurat Regina, Malhut, şi s-a corectat (reparat) ca să-l
primească pe Rege, Zeir Anpin. Fiindcă Regele a văzut că acei
oameni sunt infirmi, nu a vrut Regele ca prin ei să vină la Regină,
să rămână cu ea, şi s-a îndepărtat Regele de ea. Când a văzut
Regina că din cauza lor s-a îndepărtat Regele de ea, imediat, ”
Şi va ieşi foc din faţa Domnului şi îi va mistui”.
68.Şi
toate acestea,
fiindcă cine nu este însurat e stricat, el este infirm în faţa
Regelui.
Şi Sfinţenia Regelui
este îndepărtată de la el şi nu rămâne în stricăciune. Şi
despre asta e scris, „Omul dintre voi care va aduce ofrandă un
sacrificiu”. Cel ce este numit "om”
va aduce ofrandă. Şi cine nu este numit „om”, fiindcă este
neînsurat, nu va aduce ofrandă.
|